Sunday, February 12, 2017

ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΩΝ ΧΙΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΕΦΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΕΡΩΤΉΜΑΤΑ.


Panajot Barka's Profile Photo, Image may contain: 1 person, sitting, eyeglasses and indoor

Παναγιοτις Βαρκας

Πριν από λίγο καιρό ανακοίνωση της ΟΜΟΝΟΙΑΣ Χιμάρας, κατήγγειλε την προσαγωγή από την αστυνομία Αυλώνας νέων Χιμαριωτών σε υπεράσπιση της μοναστηριακής περιουσίας της Ιεράς Μονής των Αγίων Θεοδώρων στους Δρυμάδες της Χιμάρας. Το επιχείρημα που φέρει η ανακοίνωση της ΟΜΟΝΟΙΑΣ για τις προσαγωγές αφορά τις προσπάθειες «να κάμψουν την συμμετοχή των πιστών της περιοχής στις διαμαρτυρίες για την καταπάτηση που γίνεται σε μοναστηριακή ιδιοκτησία στους Αγίους Θεοδώρους Δρυμάδων"

Εδώ προκύπτουν και τα ερωτήματα.

Πρώτο ερώτημα Μήπως οι τωρινές «διαμαρτυρίες» γίνονται για να καλυφτούν η αδράνεια και η ολιγωρία μας έναντι των αυθαιρεσιών των καταπατητών και ταυτόχρονα να εκμεταλλευτούμε τις περιστάσεις για να φορέσουμε τον μαντεία του εθνικόφρονα και να επωφεληθούμε πολιτικά;!

Προς ενημέρωση των φίλων στο Fb μου, η Ιερά Μονή των Αγίων Θεοδώρων επί κομμουνιστικού καθεστώτος είχε μετατραπεί σε στρατώνα (αίσχος), όπου είχαν προστεθεί και κάποια στρατιωτικά κτίρια. Το 1993-94 έγινε η ιδιωτικοποίηση τέτοιων στρατιωτικών κτιρίων σε όλη την Αλβανία με προνομιούχους τους αξιωματικούς του αλβανικού στρατού που υπηρετούσαν σ΄αυτά. (αλβανική νομοθεσία του παραλόγου 1991). Οι Αλβανοί στρατιωτικοί όμως, είτε λόγω ανάγκης χρημάτων, είτε λόγω ευαισθησίας, είτε με δικαστικές αποφάσεις, αναγκάζονταν να παραχωρήσουν τα κτίρια αυτά στην εκκλησία , ή στηνκοινότητα που αντιστοιχούσαν. (Αναφέρουμε λόγου χάρη τις περιπτώσεις Βόδριστας, Βουλιαρατιού, Πέπελης κλπ)

Ερώτημα δεύτερο. Γιατί στην περίπτωση της Ιεράς Μονής των Αγίων Θεοδώρων στη Χιμάρα δεν διεκδικήσαμε τις περιουσίες αυτές, (ούτε η κοινότητα των Δρυμάδων, ούτε η ορθόδοξη εκκλησία) επιτρέποντας στους πρώην Αλβανούς αξιωματικούς να τα ιδιωτικοποιήσουν;! (Τόσο το περισσότερο όταν επρόκειτο για άκρως τουριστική περιοχή). Άρα εκείνοι έγιναν νόμιμοι ιδιοκτήτες κτιρίων στα μοναστηριακά μας κτήματα.

Μια επιπλέον αδικία, η αποκατάσταση της οποίας απαιτούσε εγρήγορση, παρέμβαση, κατανόηση, δικαστικές προσφυγές και αποφάσεις!!

Ερώτημα τρίτο. Σε τι οφείλεται η ληθαργική αδράνεια των δικών μας αρμοδίων στην αντιμετώπιση των συγκεκριμένων καταστάσεων και εξελίξεων;!

Γιατί οι δικοί μας αρμόδιοι φορείς, εντελώς ανώνυμα, έκαναν «τις αποκαλύψεις» των παραβάσεων στη συγκεκριμένη υπόθεση ακριβώς μετά από 23 χρόνια;!

Γιατί μετά την τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου της Αυλώνας του 1994, που αναγνωρίζει το κτήμα 85 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων στην εκκλησία δεν έγινε καμιά ενέργεια για να ξεκουμπιστούν και «οι περιουσίες» των 300 τετρ. μέτρων γκρεμισμένων κτιρίων των νέων ιδιοκτητών που ακούν στο όνομα αξιωματικοί του αλβανικού στρατού;!

Γιατί η εκκλησία ως νόμιμος ιδιοκτήτης του κτήματος στη Μονή των Αγίων Θεοδώρων δεν πρόβαλε καμιά αντίδραση και αντίσταση, ούτε προσέφυγε στη δικαιοσύνη κατά της παράνομης, όπως λέει απόφαση του Δήμου Χιμάρας να παραχωρήσει σε πρώην αξιωματικό του αλβανικού στρατού που είχε ιδιωτικοποιήσει τα κτίρια 300 μέτρων και 5000 μέτρα οικόπεδο που δεν άνηκαν στο Δήμο;!

Καλά, ο προκάτοχος δήμαρχος του Μπολάνου, ο κ. Μάτο μπορούμε να τον κατηγορήσουμε ότι ήταν μπλεγμένος στην υπόθεση. Ο κύριος Μπολάνος που τον διαδέχτηκε επί 8 χρόνια γιατί αρκέστηκε μόνο με μια μισή απόφαση για να εμποδίσει τη οικοδόμηση επιπρόσθετου κτιρίου εντός του κτήματος της μονής και δεν κατέφυγε, από κοινού με την εκκλησία, στη δικαιοσύνη για τις παράνομες αγοροπωλησίες και νομιμοποιήσεις τους που ακολούθησαν, αλλά έμειναν απλώς ακροατές.

Γιατί και μετά το 2014 που υπάρχει απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, (στην ουσία ψάξαμε να βρούμε την απόφαση αυτή μα δεν τη βρήκαμε) ότι η πώληση από το Δήμο των 5000 μέτρων του κτήματος της μονής σε Αλβανό ιδιοκτήτη ήταν παράνομη, η εκκλησία και ο Δήμος δεν συνέχισαν την δικαστική προσφυγή για την ακύρωση των περεταίρω αγοραπωλησιών και νομιμοποιήσεων ως παράνομες;! Τόσο το περισσότερο που η απόφαση του Ανωνάτου Δικαστηρίου είναι αξεπέραστος νόμος;!

Ερώτημα τέταρτο. Γιατί έρχονται ξαφνικά το 2017, ύστερα από 23 χρόνια, οι ορθόδοξοι πιστοί υπό την ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ να διαμαρτυρηθούν με την μέθοδο του δρόμου για τις πλήρως νομιμοποιημένες παραβάσεις των καταπατητών;!

Εφόσον οι παραβάτες έχουν χαρτιά νομιμότητας, τότε με πιο δικαίωμα κάποιοι δικοί μας πηγαίνουν προκλητικά και τους παραβιάζουν "την ιδιοκτησία";! Οι πρώην στρατιωτικοί έδειξαν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Δεν πήγαν οι ίδιοι να υπερασπιστούν «την περιουσία τους» με τη βία, αλλά κάλεσαν την αστυνομία. Άρα προκύπτει ότι οι δικοί μας, όσο κατά παράδοση δίκιο να έχουμε δεν μπορεί να αποκαταστήσουμε με αυθαιρεσία το δίκιο μας, έναντι των νόμιμων αποδεικτικών. Αυτό σημαίνει ότι δεν θέλουμε την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, παρά μόνο να κάνουμε θόρυβο, προκαλώντας με συνέπεια να χάσουμε το δίκιο μας.

Πέμπτο ερώτημα. Από το 2008, νομίζω, υπάρχει η γνωστή συμφωνία της Ορθόδοξης Εκκλησίας με την Κυβέρνηση ώστε να επιστραφούν στην εκκλησία πάνω από 300 ιεροί χώροι, μεταξύ των οποίων και η Μονή αυτή. Πώς γίνεται που τουλάχιστον τέτοιες ιστορικές μονές και σε τέτοια προκλητικά σημεία (πάνω στη θάλασσα) να μη τα διεκδικήσει η εκκλησία;! (Και στην προσπάθεια αυτή να αγόραζε έστω και τότε τις στρατιωτικές ιδιοκτησίες από τους Αλβανούς ιδιοκτήτες και να διορθώνονταν έτσι, με όποιο κόστος και η ολιγωρία του 1993-94)

Έκτο ερώτημα. Πληροφορίες, (τις οποίες μεταφέρουμε με κάποιες επιφυλάξεις) αναφέρουν ότι κάτοικος από τις Δρυμάδες, λίγο πριν, ή κατά τη θητεία της Δημαρχίας Μπολάνου, κατάφερε να πάρει 55 στρέμματα οικόπεδα τα οποία ανήκουν στην Ιερά Μονή;!! Αν αληθεύει, γιατί δεν αποκαλύπτεται;!

Έβδομο ερώτημα. Υπάρχει σχέδιο από το Δήμο της Χιμάρας, μετά Μπολάνου, για την αξιοποίηση της Μονής και για τη θρησκευτική λειτουργία της και την τουριστική αξιοποίηση της (λόγω τοποθεσίας). Το σχέδιο αυτό παρουσιάστηκε στην κεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εφόσον αναγνωρίζεται ως ο πραγματικός ιδιοκτήτης. Γιατί η πρόταση αυτή, στην αρχή έγινε αποδεχτή και στη συνέχεια απορρίφτηκε από την εκκλησία;!!! Και τώρα το μοναστήρι είναι σ΄αυτή την κατάσταση, όπως δεκάδες άλλα με αιώνια ιστορία.

No comments: