Wednesday, August 21, 2019

Στην Αλβανία ηχηρή προειδοποίηση Δένδια – Άμεση διαλεύκανση του φόνου Κατσίφα, αλλιώς…

SManalysis

Στην Αλβανία ηχηρή προειδοποίηση Δένδια – Άμεση διαλεύκανση του φόνου Κατσίφα, αλλιώς…
21 Αυγούστου 2019, 11:39 Tribune


Διαβάστε σχετικά για Αλβανία, Βόρεια Ήπειρος, Βορειοηπειρώτες, Ελληνική Ομογένεια, Κωνσταντίνος Κατσίφας, Νίκος Δένδιας, Υπουργείο Εξωτερικών,
Ηχηρή προειδοποίηση στην Αλβανία, για άμεση διαλεύκανση του φόνου του Κωνσταντίνου Κατσίφα, σχετίζοντάς τη με την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, διαμήνυσε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της «Ελληνικής Λύσης», Αντώνη Μυλωνάκη.



«Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών επέδειξε και συνεχίζει να επιδεικνύει σοβαρότητα και υπευθυνότητα στο χειρισμό της σημαντικής υπόθεσης Κ. Κατσίφα», αναφέρει ο Νίκος Δένδιας στην απάντησή του και συνεχίζει:

«Ενημερώνει συστηματικά και ευαισθητοποιεί καταλλήλως διεθνείς εταίρους εν προκειμένω, όπως και για κάθε εξέλιξη, που επηρεάζει δυσμενώς τους ομογενείς μας στην Αλβανία.

»Πάγια θέση μας, που έχει εμπεδωθεί προς άπαντες, είναι ότι η αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας (ΕΕΜ) άπτεται, όχι μόνον των διμερών σχέσεων Ελλάδος-Αλβανίας αλλά και, κατεξοχήν, της ευρωπαϊκής προοπτικής των Τιράνων, καθώς μάλιστα το ζήτημα εμπίπτει στις 5 Κύριες Προτεραιότητες, που η Αλβανία οφείλει να εκπληρώσει, προκειμένου να ανοίξουν οι ενταξιακές της διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση τον προσεχή Οκτώβριο.

»Ενδεικτικώς αναφέρεται ότι, κατόπιν σύντονων ελληνικών προσπαθειών, η ανάγκη πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης Κατσίφα κατεγράφη στην Ετήσια Έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Αλβανία, ενώ και ο αρμόδιος Επίτροπος για τη Διεύρυνση κ. Hahn, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Ελλήνων Ευρωβουλευτών, τόνισε ότι οι αλβανικές Αρχές οφείλουν να διερευνήσουν με διεξοδικό και διαφανή τρόπο τα πραγματικά περιστατικά που οδήγησαν στο θάνατο του Κ. Κατσίφα, σημειώνοντας ότι οι εξελίξεις εν προκειμένω παρακολουθούνται στενά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

»Είναι γεγονός ότι η ολοκλήρωση της εισαγγελικής έρευνας για την υπόθεση θανάτωσης του Κ. Κατσίφα έχει καθυστερήσει σημαντικά (υπενθυμίζεται ότι ο νέος Εισαγγελέας που ανέλαβε την υπόθεση τον παρελθόντα Μάρτιο ζήτησε και έλαβε, κατά τον αλβανικό Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, 3μηνη παράταση για την ολοκλήρωση του πορίσματος).

»Στην παρούσα φάση αναμένεται η δημοσιοποίηση της Επίσημης Έκθεσης της Αλβανικής Γενικής Εισαγγελίας Σοβαρών Εγκλημάτων για τις συνθήκες υπό τις οποίες έχασε τη ζωή του το μέλος της ΕΕΜ και Έλληνας πολίτης.

»Από πλευράς μας, έχουμε καταστήσει σαφές στην αλβανική πλευρά ότι οι σχετικές έρευνες πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα και να εκδοθεί το ταχύτερο δυνατό, χωρίς περαιτέρω χρονοτριβές, εμπεριστατωμένο πόρισμα, που να ρίχνει φως σε όλες τις πτυχές της υπόθεσης και να οδηγεί στην απόδοση δικαιοσύνης για την αποκατάσταση του αισθήματος ασφαλείας στην ΕΕΜ, για τις διμερείς σχέσεις και, εν τέλει, για την εικόνα της Αλβανίας ως προς την ευρωπαϊκή απαίτηση για κράτος δικαίου», καταλήγει η απάντηση του Έλληνα ΥΠΕΞ.

Να σημειωθεί ότι ο Νίκος Δένδιας έχει απώτερη καταγωγή από τη Χειμάρρα, ισχυρό μεσαιωνικό φρούριο του αδούλωτου Ελληνισμού και του πληθωνικού ιπποτικού Τάγματος των «Στρατιώτι».

Η Χειμάρρα παραμένει μέχρι και σήμερα η μοναδική ελληνική πόλη στη Βόρεια Ήπειρο που δεν έχουν καταφέρει να εποικίσουν οι Αλβανοί.

Tuesday, August 20, 2019

The ‘Pathologies of Europeanization’ in Albania

SManalysis
The ‘Pathologies of Europeanization’ in Albania
From:  Vincent W.J. van Gerven

Martin Mendelski

Writing now already for some time about the fundamental ways in which the EU-supported justice reform has undermined the rule of law in Albania, I sometimes feel like a lonely voice in the desert. None of the stakeholders in the reform – the European Union, the Albanian government, or even the opposition – appear to be able to stand back and inspect the absolute havoc that has been wreaked on the Albanian state, which is steadily on the way to one-party rule with a decapitated, incapacitated, and politicized judiciary.

So great was my sense of vindication when I discovered, following the advice of a comrade in arms, the recent research of German political scientist Martin Mendelski, who for half a decade has been studying the detrimental effects of justice reform initiatives in Central and Eastern Europe.

What is remarkable is that although his findings are based on an in-depth knowledge of justice reform trajectories in countries such as Poland, Romania, and Moldova, his observations are directly applicable to the Albanian situation and give us a better and more coherent understanding about what is going wrong in Albania at this very moment.

Mendelski consistently defines the rule of law as comprising four components:

formal legality: degree of legal stability, coherence, generality, and enforcement
substantive legality: presence of good laws that ensure certain principles (civil, political, and socio-economic human rights)
judicial capacity: inputs, means, and resources required to establish a capable judicial system
judicial impartiality: unbiased and impersonal enforcement of law by independent, accountable and impartial magistrates who are bound by law. (Mendelski 2016, 350)
These four components constantly interact with each other, and in a society with a stable rule of law they positively reinforce each other.

What Mendelski refers to as the “pathologies of Europeanization” that are the result of justice reform processes in states with a weak rule of law (such as Albania) negatively impact formal legality and judicial impartiality, while impacting substantive legality and judicial capacity positively. The overall result, however, is a weakening of the rule of law.

Indeed in Albania, much of the legislation introduced as part of the justice reform has positively impacted substantive legality. The independence of the judiciary was strengthened in the laws and independent governance institutions created. All of this was to align Albania further with the acquis communautaire, which provide the main guiding principles for any legal reform on the way to EU accession. Also judicial capacity was improved, at least on paper, by increasing the wages of magistrates and codifying its self-governance.

But these positive developments are counteracted and undermined by Mendelski’s three “pathologies of Europeanization”:

valuing quantity over quality
partisan empowerment of domestic “change agents”
biased assessments of the rule of law
All three of these pathologies have been on full display in Albania. The legislative package implemented as part of the justice reform was massive but incoherent, for example as regards the precise definition of “vetting.” The result is that different justice governance institutions have adopted different and contradictory definitions. Other aspects of the vetting process, including the manner of vetting and the precise role of the international observers has remained unclear. All legislation passed after 2016 by the absolute majority of the Socialist Party, was deficient that it had to fixed recently with another series of amendments in July.

Nevertheless, the European Commission has consistently valued the fact that the reform implemented en masse over the actual quality of its content. Furthermore, the “quantity over quality” discourse is also clearly discernible in the EU and US’s call for “big fish” and proud emphasis on the great number of magistrates dismissed by the vetting. None of this says anything about the quality of the reform.

Also as regards the “partisan empowerment of domestic ‘change agents'” we need to say little more. The EU Delegation and  European Commission have consistently supported the Rama government as the principal “change agent,” despite his obvious disrespect for the rule of law and the clear attempts to instrumentalize the judiciary system to shield Socialist politicians and position “friendly” faces on all levels of the judiciary. Also the EU’s approach to the unconstitutional local elections of June 30 and their tacit support for the Special Law for the National Theater all reinforce the view of the EU as favoring Rama.

The EU (despite its rhetoric of neutrality and non-interference) has in reality constantly supported its own liberal change agents, and by doing so has disempowered some of the “guardians of the rule of law” (e.g. the Judicial Council and the Constitutional Court), especially when they were under the control of reform opponents (Mendelski 2016, 361)

Finally, then, we arrive at “biased assessments of the rule of law.” I have already mentioned the EU’s double standards and hypocrisy in these matters, for example with regards to the involvement of the Socialist Party in vote buying and voter intimidation during the 2016 and 2017 elections in collusion with criminal organizations and the police violence used against opposition and civil society protestors. The European Commission’s progress reports consistently fail to report on any serious rule of law issues, with the result that it fall to national parliaments to break the “bad news” that Albania is in fact backsliding.

These three pathologies combined lead to a vicious circle in which the rule of law stays weak at best, or at worst gets weaker under the influence of the EU-imposed reforms:

(1) Unfavorable domestic conditions (weak rule of law) → (2) Pathological reform approach of domestic reformers, which involves excessive politicization and instrumentalization → (3) Pathological power of the EU, which is partisan and inconsistent → (4) Creation/reinforcement of pathologies such as legal instability, legal incoherence, and increased politicization → (5) Decline of formal legality and judicial impartiality, thus undermining of the rule of law → (1) Weak absolute rule of law. (Mendelski 2015, 349)

Mendelski also provides us – fortunately – with some suggestions as to how to improve the currently failing justice reform:

First, the EU needs to become more consistent and non-partisan in its assessment of governments. In particular, the EU should not be tacit when pro-EU, “liberal” elites from (former) candidate, accession or membership countries politicize judiciaries and horizontal accountability institutions. […]

Second, EU conditionality should shift its focus from quantitative outcomes towards qualitative processes. In particular, the EU should not link conditionality to specific reform outcomes or quantitative benchmarks (e.g. bringing war criminals before the court, increasing the number of high-level corruption cases, increasing the number of adopted laws or first-best practices). […] (Mendelski 2016, 377)

One hopes that these valuable pieces of advice do not fall on deaf ears.

Albanian PM condemns 'barbarian' who chased tourists in viral video

SManalysis
Eugenio Galdon Fundador De Ono Vive Una Historia De Terror Con Su Familia En Albania 905x395
Tourism minister meets Spanish family after restaurant owner’s frenzied attack

Shaun Walker Central and eastern Europe correspondent

Tue 20 Aug 2019 16.56 BST Last modified on Tue 20 Aug 2019

 Albanian restaurateur tries to smash Spanish tourists' windscreen – video
Albanian authorities have moved to minimise the damage to the country’s reputation as an emerging tourist hotspot after a video of a furious restaurant owner pursuing a group of Spaniards and attempting to smash their car’s windscreen went viral.

The incident took place last week in Porto Palermo in southern Albania. Video shot from inside a car rented by the Spanish tourists shows a man clinging to the bonnet and attempting to break through the windscreen with repeated blows.

He shatters the glass and smears it with blood as the terrified driver tries to shake him off by driving away and the passengers scream. After a number of minutes the car stops and the man clambers off and tries to open the car doors with his bloodied hands, before the car speeds away.

Spanish media named those in the car as Eugenio Galdón and his family, who were travelling with a local driver and guide. They had reportedly left the restaurant where they were dining after the owner became aggressive.

Albania’s tourism minister met the family and apologised for the incident, presenting them with a bunch of flowers. The prime minister, Edi Rama, wrote on Facebook that the attacker would be punished.

“The barbarian who attacked our Spanish friends violated the sacred code of Albanian hospitality, shaming us all,” Rama wrote on Facebook. “We offered our apologies to our Spanish friends and they will be back again.”


In a video posted to Rama’s Facebook page, Galdón told officials that “one person does not make a country” and said he and his family planned to return to Albania.

During the communist period Albania was an impoverished hermit state run by the paranoid dictator Enver Hoxha. Citizens were not allowed to leave the country and almost no foreigners were allowed to enter. However, in recent years Albania has been attaining popularity as one of the last relatively unexplored European tourism destinations, offering a warm climate and long stretches of coastline.

Since you’re here…
… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting The Guardian’s independent, investigative journalism than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. But we need your ongoing support to keep working as we do.

The Guardian will engage with the most critical issues of our time – from the escalating climate catastrophe to widespread inequality to the influence of big tech on our lives. At a time when factual information is a necessity, we believe that each of us, around the world, deserves access to accurate reporting with integrity at its heart.

Our editorial independence means we set our own agenda and voice our own opinions. Guardian journalism is free from commercial and political bias and not influenced by billionaire owners or shareholders. This means we can give a voice to those less heard, explore where others turn away, and rigorously challenge those in power.

We need your support to keep delivering quality journalism, to maintain our openness and to protect our precious independence. Every reader contribution, big or small, is so valuable. Support The Guardian from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Επιστολή του Έλληνα πρωθυπουργού προς τους επικεφαλής της ελληνικής εθνικής μειονότητας στην Αλβανία

SManalysis

"Παρά την αλβανική καταπίεση των Ελλήνων και την εθνοκάθαρση εν γένει στη Χιμάρα, ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξακολουθεί να μην επιδεικνύει επίσημη στάση στις προσπάθειές του να επισημοποιήσει το ζήτημα του Βορειοηπειρώτών ως στοιχείο αυτοδιάθεσης, αλλά εξακολουθεί να επισημαίνει τους Έλληνες στο Βόρεα Ήπειρο, ως ελληνική μειονότητα που ζει στο νότο της Αλβανίας, χωρίς καμία αλλαγή από τους προγόνους της όπως ο Τσίπρας ή το ΠΑΣΟΚ". SManalysis


Αγ. Σαράντα, στις 20 Αυγούστου 2019

Επιστολή με σημαντικές επισημάνσεις απέστειλε ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, στην Δημοκρατική Ένωση Ελληνικής Μειονότητας - ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, απαντώντας σε σχετική ευχετήρια εξ ονόματος του Γενικού Συμβουλίου της Οργάνωσης που του είχε απευθύνει ο Πρόεδρος της κ. Βασίλης Κάγιος, με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου.


Πρόκειται για μια επιστολή με ιδιαίτερη πολιτική σημασία όχι απλά ως προς το τυπικό της επικοινωνίας και το θερμό περιεχόμενο, αλλά απ’ την άμεση αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΕΕΜ εν συνόλω, τον πολιτικό ρόλο που επωμίζεται η ΟΜΟΝΟΙΑ στην προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών για το σύνολο της κοινότητας και κυρίως για την στήριξη της Ελληνικής Κυβέρνησης ως ουσιαστικής σημασίας παράγοντας στην αποτροπή επιχειρούμενων πρακτικών καταπίεσης του γηγενούς Ελληνισμού στις πατρογονικές του εστίες.




Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας δεσμεύεται όχι απλά στα πλαίσια της διαδικασίας έναρξης διαπραγματεύσεων της Αλβανίας με την ΕΕ, αλλά σε διμερές επίπεδο και μάλιστα υπό δική του προσωπική φροντίδα, να εκδηλώνεται το μέλημα της Κυβέρνησης του για αποτελεσματική προστασία του Β/Ηπειρωτικού Ελληνισμού. Να αναφερθεί ότι αντιπροσωπεία της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ – ΚΕΑΔ είχε ειδική συνάντηση λίγο διάστημα προ των εκλογών με τον Πρόεδρο της ΝΔ κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ως αρχηγό τότε της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.


 Ειδικά για την ΟΜΟΝΟΙΑ έχει σημασία η αναφορά του Πρωθυπουργού στην πρόθεση περαιτέρω συμπαράστασης απ’ την μητέρα Πατρίδα ως προϋπόθεση και για καλύτερη πορεία των ελληνοαλβανικών σχέσεων.




Ακολουθούν τα κείμενα της ευχετήριας επιστολής της ΟΜΟΝΟΙΑΣ και η απάντηση του Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας.




Εκ του Γραφείο Τύπου κι Ενημέρωσης
ΔΕΕΕΜ – ΟΜΟΝΟIA

«Να χτισθεί τείχος μεταξύ Μαυροβουνίου – Αλβανίας και Κοσσυφοπεδίου»

SManalysis



Αύγουστος 20, 2019. Echedoros

«Η ανακοίνωση της Αστυνομικής Διεύθυνσης για την είσοδο της αλβανικής αστυνομίας στην επικράτεια του Μαυροβουνίου, έρχεται σε αντίθεση με την κοινή λογική και δείχνει, απλά, πόσο το καθεστώς στην Ποντγκόριτσα εξαρτάται από τη διακίνηση λαθρομεταναστών στο Κοσσυφοπέδιο και την Αλβανία.

»Πού στο κόσμο υπάρχει συμφωνία, όπου μια χώρα επιτρέπει τις αστυνομικές δυνάμεις μιας άλλης χώρας να εισβάλει στο έδαφός της;


Κάθε είσοδος ξένης αστυνομίας και ενόπλων δυνάμεων θεωρείται πράξη επιθετικότητας και λόγος στρατιωτικής επέμβασης.




»Καμία αστυνομική διοίκηση οποιασδήποτε χώρας δεν θα επέτρεπε στην αστυνομία άλλης χώρας να εισέλθει στο έδαφός της και να ασκήσει αστυνομικές δραστηριότητες.


»Η μόνη δυνατή λύση, σύμφωνα με το  Σύνταγμα και τη Νομοθεσία του Μαυροβουνίου, είναι η δημιουργία κοινών μονάδων περιπολίας για την εκτέλεση ορισμένων επιχειρησιακών καθηκόντων με σκοπό την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και του οργανωμένου εγκλήματος.


»Τα σύνορα του Μαυροβουνίου με την Αλβανία και το προσωρινά κατεχόμενο έδαφος της Σερβίας- Κοσσυφοπέδιο, είναι τα πιο καταστροφικά σύνορα στην Ευρώπη, αφού παρέχουν μια ανοιχτή διαδρομή για το λαθρεμπόριο ναρκωτικών, τσιγάρων, όπλων και ανθρώπων.


»Το εν λόγω λαθρεμπόριο αποτελεί κοινή επιχείρηση των καθεστώτων της Ποντγκόριτσα και Πρίστινα, όπως αναγνωρίζεται δημόσια από έναν από τους βασικούς άρχοντες των ναρκωτικών στην περιοχή, τον Νάσερ Κελμεντί (είναι στη μαύρη λίστα των απειλών για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ), όπως ανέφερε  στην τηλεόραση ‘Vijesti’, τονίζοντας ότι έχει πολλούς φίλους- κορυφαίους αξιωματούχους στο Μαυροβούνιο και ότι υποστήριξε ενεργά το δημοψήφισμα του Μαυροβουνίου χρηματοδοτώντας τη μεταφορά ψηφοφόρων από το Κοσσυφοπέδιο και τη Διασπορά.




»Τα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο και την Αλβανία είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα ασφάλειας του Μαυροβουνίου και, αν χρειασθεί, πρέπει να ανεγερθεί τοίχος για την πρόληψη του λαθρεμπορίου και του εγκλήματος, που απειλούν  τα εθνικά και κρατικά συμφέροντα του Μαυροβουνίου.

 Δεν έχουμε δίλημμα.

 Πρώτα το Μαυροβούνιο», σημειώνει ο Νεμπόισα Μεντόγεβιτς- Μέλος της Επιτροπής του Κοινοβουλίου για την Ασφάλεια και την Άμυνα.


promjene.org

ΥΠΕΞ σε ερώτηση Μυλωνάκη: Οι Αλβανοί καθυστέρησαν σημαντικά, η ΕΕ παρακολουθεί στενά την υπόθεση Κατσίφα

SManalysis
Αντώνης Μυλωνάκης Ελληνική Λύση

Με αφορμή το πρόσφατο μνημόσυνο για τον Κωνσταντίνο Κατσίφα, ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Αντώνης Μυλωνάκης υπέβαλε ερώτηση προς τον Υπουργό Εξωτερικών, Νίκο Δένδια σχετικά με το τι προτίθεται να πράξει η ελληνική κυβέρνηση για την ασφάλεια των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών της Αλβανίας, αλλά και πότε θα έρθει στα χέρια της πόρισμα των αλβανικών αρχών για τη δολοφονία του Κ. Κατσίφα.

Κατσίφας ερώτηση Μυλωνάκης

 ÎšÎ±Ï„σίφας ερώτηση Μυλωνάκης

Λίγες μέρες μετά την υποβολή του ερωτήματος, το ΥΠΕΞ απάντησε στον κ. Μυλωνάκη, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι το θέμα παρακολουθείται στενά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και ότι έχει καταστεί σαφές προς την αλβανική πλευρά πως δεν θα πρέπει να υπάρξει άλλη καθυστέρηση στην έκδοση πορίσματος.

Η απάντηση του Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια
«Το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών επέδειξε και συνεχίζει να επιδεικνύει σοβαρότητα και υπευθυνότητα στο χειρισμό της σημαντικής υπόθεσης Κ. Κατσίφα. Ενημερώνει συστηματικά και ευαισθητοποιεί καταλλήλως διεθνείς εταίρους εν προκειμένω, όπως και για κάθε εξέλιξη, που επηρεάζει δυσμενώς τους ομογενείς μας στην Αλβανία.

Πάγια θέση μας, που έχει εμπεδωθεί προς άπαντες, είναι ότι η αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας (ΕΕΜ) άπτεται, όχι μόνον των διμερών σχέσεων Ελλάδος-Αλβανίας αλλά και, κατεξοχήν, της ευρωπαϊκής προοπτικής των Τιράνων, καθώς μάλιστα το ζήτημα εμπίπτει στις 5 Κύριες Προτεραιότητες, που η Αλβανία οφείλει να εκπληρώσει, προκειμένου να ανοίξουν οι ενταξιακές της διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση τον προσεχή Οκτώβριο.

Ενδεικτικώς αναφέρεται ότι, κατόπιν σύντονων ελληνικών προσπαθειών, η ανάγκη πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης Κατσίφα κατεγράφη στην Ετήσια Έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Αλβανία, ενώ και ο αρμόδιος Επίτροπος για τη Διεύρυνση κ. Hahn, απαντώντας σε σχετική ερώτηση Ελλήνων Ευρωβουλευτών, τόνισε ότι οι αλβανικές Αρχές οφείλουν να διερευνήσουν με διεξοδικό και διαφανή τρόπο τα πραγματικά περιστατικά που οδήγησαν στο θάνατο του Κ. Κατσίφα, σημειώνοντας ότι οι εξελίξεις εν προκειμένω παρακολουθούνται στενά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Είναι γεγονός ότι η ολοκλήρωση της εισαγγελικής έρευνας για την υπόθεση θανάτωσης του Κ. Κατσίφα έχει καθυστερήσει σημαντικά (υπενθυμίζεται ότι ο νέος Εισαγγελέας που ανέλαβε την υπόθεση τον παρελθόντα Μάρτιο ζήτησε και έλαβε, κατά τον αλβανικό Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, 3μηνη παράταση για την ολοκλήρωση του πορίσματος). Στην παρούσα φάση αναμένεται η δημοσιοποίηση της Επίσημης Έκθεσης της Αλβανικής Γενικής Εισαγγελίας Σοβαρών Εγκλημάτων για τις συνθήκες υπό τις οποίες έχασε τη ζωή του το μέλος της ΕΕΜ και Έλληνας πολίτης.

Από πλευράς μας, έχουμε καταστήσει σαφές στην αλβανική πλευρά ότι οι σχετικές έρευνες πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα και να εκδοθεί το ταχύτερο δυνατό, χωρίς περαιτέρω χρονοτριβές, εμπεριστατωμένο πόρισμα, που να ρίχνει φως σε όλες τις πτυχές της υπόθεσης και να
οδηγεί στην απόδοση δικαιοσύνης για την αποκατάσταση του αισθήματος ασφαλείας στην ΕΕΜ, για τις διμερείς σχέσεις και, εν τέλει, για την εικόνα της Αλβανίας ως προς την ευρωπαϊκή απαίτηση για κράτος δικαίου».

Δείτε σε μορφή pdf το επίσημο έγγραφο της απάντησης του Υπουργείου Εξωτερικών

Sunday, August 18, 2019

Οι Σλαβομακεδόνες Αλβανίας ζητούν τη δημιουργία ξεχωριστών δήμων

SManalysis



Αύγουστος 17, 2019. Echedoros

Την ίδρυση δύο δήμων του Γκόλνο Μπάρντο και της Γκόρα, που κατοικούνται κυρίως από Σλαβομακεδόνες, ζήτησε από την αλβανική κυβέρνηση το παράρτημα του συλλόγου ‘Ίλιντεν’ στο Γκόλο Μπάρντο.



Αυτό, όπως εκτιμά o "Ίλιντεν", απαιτείται επειδή με την νέα εδαφική διαίρεση, η οποία άρχισε να λειτουργεί πριν από πέντε χρόνια, αποδείχθηκε δυσλειτουργική, ανεπιτυχής και ανεπαρκής  χωρίς προοπτικές προόδου.




«Προβήκαμε σε αυτήν την έκκληση με την πεποίθηση ότι η εδαφική διαίρεση στην Αλβανία το 2014 δεν έφερε την ευημερία στο Γκόλο Μπάρντο και την Γκόρα.

Έχουν περάσει πέντε χρόνια και η κατάσταση στις δύο περιοχές δεν έχει βελτιωθεί αλλά έχει επιδεινωθεί. Η συγχώνευση των δήμων δεν βελτίωσε τις συνθήκες των Σλαβομακεδόνων στις περιοχές Γκόλο Μπάρντο και Γκόρα, αλλά δυσκόλεψε τη ζωή των κατοίκων. Θα πρέπει να ταξιδεύσουν  δύο ώρες για μια αίτηση ή οποιαδήποτε πιστοποιητικό, για να μην αναφέρουμε τις άλλες καθημερινές ανάγκες», εκτιμά ο Σύλλογος Ίλιντεν.


Για το λόγο αυτόν, καλούνται η κυβέρνηση της Δημοκρατίας της Αλβανίας και ο υπουργός Τοπικής Αυτοδιοίκησης να συγκροτήσουν δύο ξεχωριστούς δήμους, το Δήμο Γκόλο Μπάρντο και το Δήμο Γκόρα.


mia.mk