Friday, February 22, 2008

CHAMERIA, INSIDE NGO DEBATE ON GREEK TV CHANNEL IN ATHENS

Athina, 22.2.2008

Υπέρ των ισχυρισμών των Τσάμηδων τάσσονται Έλληνες ιστορικοί

«Άναψαν τα αίματα» σε παρουσίαση μελέτης ιστορικών του Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων για τους Τσάμηδες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Το ακροατήριο που αποτελείτο από φοιτητές και ιστορικούς μέχρι βορειοηπειρώτες και μέλη της «Χρυσής Αυγής», αντέδρασε έντονα, όταν οι επιστήμονες υποστήριξαν ότι οι Τσάμηδες στην Ήπειρο υπήρξαν θύματα του Ελληνικού στοιχείου, κάνοντας λόγο για 50.000 Τσάμηδες, ανάμεσα στους οποίους πολλοί εκδιώχθηκαν, δολοφονήθηκαν ή δημεύθηκαν οι περιουσίες τους.
Ένα τμήμα του κοινού άρχισε να αποδοκιμάζει έντονα στο άκουσμα ότι 75 Τσάμηδες εκτελέστηκαν στην Παραμυθιά από τους Έλληνες. Κάποιοι από το κοινό αντέτειναν ότι αποδεδειγμένα Τσάμηδες συνεργάστηκαν με τις κατοχικές Γερμανικές δυνάμεις, οδηγώντας στον θάνατο εκατοντάδες Έλληνες και βορειοηπειρώτες. Από την έρευνα τους οι καθηγητές του Κέντρου Μειονοτικών Ομάδων συμπεραίνουν, ότι οι περιουσίες των Αλβανόφωνων στη Θεσπρωτία δόθηκαν στους Έλληνες πρόσφυγες την διετία 1923-1925, προκαλώντας έντονες αποδοκιμασίες.

Ένας από τους ιστορικούς που μετείχαν στη συζήτηση, υποστήριξε ότι οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου συμμάχησαν με τους Γερμανούς και ακολούθησε πανδαιμόνιο.
Την ίδια ώρα, Αλβανοί εθνικιστές προβάλουν στο internet μαρτυρίες ανθρώπων, που ισχυρίζονται ότι είναι Τσάμηδες και ότι υπέστησαν διωγμούς και σφαγές από τους Έλληνες. Οι Έλληνες απαντούν αναρτώντας στο internet τα ονόματα των εκτελεσθέντων συμπατριωτών τους κατά τη διάρκεια της κατοχής, υποστηρίζοντας ότι αυτό έγινε από τους Τσάμηδες συνεργάτες των Γερμανών.


Παρουσιάζουν μάλιστα φωτογραφία-ντοκουμέντο με έναν Τσάμη αξιωματικό να φορά τη ναζιστική στολή. Η συζήτηση έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημειώνουν οι μελετητές του Κέντρου Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων, για να προσφέρει υλικό για αυτοκριτική σκέψη. Το ερώτημα όμως που προκύπτει είναι όντως προσέφερε υλικό ή άνοιξε μια ακόμα πληγή στο ματωμένο κορμί της Ηπείρου.

No comments: