Thursday, July 23, 2020

ΚΥΠΡΟΣ ΑΤΤΙΛΑΣ : Ποιοι δεν άφησαν το υποβρύχιο ΓΛΑΥΚΟΣ να “ρίξει” ανοιχτά της Κερύνειας;

SManalysis
Πολεμικό Ναυτικό - Επίσημη Ιστοσελίδα - Τύπου "Γλαύκος"
Από Militaire News -20/07/2020

Ο Πτέραρχος ε.α Μιχάλης Κωστάκος αποκάλυψε μιλώντας στο Militaire.gr τις λεπτομέρειες για την αποστολή των F-4 Phantom που δεν έγινε, αφήνοντας τους Τούρκους ανενόχλητους να ολοκληρώσουν την εισβολή στην Κύπρο. Δεν ήταν η μοναδική αποστολή που ακυρώθηκε…

Στο ραδιόφωνο της Κύπρου ΠΟΛΙΤΗΣ 107,6 είχε μιλήσει  τέτοιες μέρες πριν δυο χρόνια, ο τηλεγραφητής του υποβρυχίου ΓΛΑΥΚΟΣ.
Primis Player Placeholder



Όπως έχει γράψει το politis.com.cy  “το υποβρύχιο του ελληνικού ναυτικού ‘‘Γλαύκος’’, αν και στις 20 Ιουλίου 1974 βρισκόταν ανοιχτά της Κερύνειας, πήρε εντολή να επιστρέψει στη Ρόδο.

«Όλα τα σήματα εκείνων των έξι ωρών βρίσκονται στο ημερολόγιο πλοίου, το οποίο βρίσκεται στο φάκελο της Κύπρου», δήλωσε στον ΠΟΛΙΤΗ 107.6 ο Χαράλαμπος Γιακουβάκης, απόστρατος αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού, ο οποίος τις πρώτες ημέρες της τουρκικής εισβολής ήταν τηλεγραφητής στην επιστασία ασυρμάτου στο υποβρύχιο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού ‘‘Γλαύκος’’, το οποίο αν και στις 20 Ιουλίου 1974 βρισκόταν ανοιχτά της Κερύνειας, πήρε εντολή να επιστρέψει στη Ρόδο.

Ήταν ο άνθρωπος που λάμβανε τα σήματα από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού εκείνη τη μέρα.

Το μαύρο καλοκαίρι του 1974, τα υπερσύγχρονα για την εποχή υποβρύχια ΓΛΑΥΚΟΣ (S110) και ΝΗΡΕΥΣ (S111) διατάχθηκαν να πλεύσουν προς τη Κύπρο, προτού ανακληθούν δύο φορές.

«Από τις 13-14 τορπίλες του υποβρυχίου, το 50% να είχε ευστοχία θα επέφερε βαρύ πλήγμα στο τουρκικό ναυτικό», δήλωσε ο Χαράλαμπος Γιακουμάκης.

Το βράδυ της παραμονής της εισβολής του έδωσε εντολή ο κυβερνήτης του υποβρυχίου να βγει στη γέφυρα και να σβήσει τα νούμερα ‘‘S110’’, για να μη φαινόταν ότι είναι ελληνικό.

 Ο απόστρατος αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού Χαράλαμπος Γιακουμάκης διηγείται τα όσα έζησε στην εκπομπή «Στα μισά της μέρας» του Πολίτη 107,6. Ακούστε τον:

No comments: